Siemię lniane (https://www.bee.pl/9254-len) cechuje się licznymi właściwościami prozdrowotnymi, które są bardzo ważne dla ludzkiego zdrowia. Te malutkie nasiona posiadają wielki potencjał dietetyczny. Siemię lniane można wykorzystać na różne sposoby, gdyż cechuje się ono licznymi zastosowaniami i nie tylko w kuchni! Warto dowiedzieć się jak ono wpływa korzystnie na ludzkie zdrowie.

Siemię lniane – czym jest?

Siemię lniane to małe ziarenka pospolitego lnu. Cechują się one najczęściej brązową albo nieco złotawą barwą. Wpływa ono pozytywnie na ludzki organizm. Jest powszechnie uznawane za produkt leczniczy. Ponadto to również korzystny preparat kosmetyczny, gdyż efektywnie oddziałuje on nie tylko na włosy, ale też cerę. Siemię lniane można kupić w postaci ziarenek albo w zmielonej formie. To idealny suplement diety na wzmocnienie i odporność. Zawarty w jego składzie olej lniany, efektywnie wspiera właściwe funkcjonowanie organizmu.

Ekologiczne siemię lniane

Ekologiczne siemię lniane to źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Poza tym, że idealnie pasuje do sałatek, ciepłych dań to jeszcze można go zastosować w formie dodatku do zup czy nawet deserów i ciast. Siemię lniane najlepiej przyswaja się po zmieleniu bezpośrednio przed jego spożyciem.

Kiedy na produkcie znajduje się znak unijnego loga to oznacza, iż dany produkt spełnił wszelkie wysoko restrykcyjne wymagania, aby móc uzyskać certyfikat. To świadczy, że minimum 95% składników pochodzi wyłącznie z kontrolowanych ekologicznie upraw.

Siemię lniane – wartości odżywcze

Siemię lniane to produkt, w którym można przykładowo znaleźć:

  • błonnik, który korzystnie działa na florę bakteryjną jelit i obniża cholesterol,
  • kwasy tłuszczowe omega-3 sprzyjające obniżeniu poziomu trójglicerydów,
  • wapń, magnez, potas, selen i cynk,
  • aminokwasy, jak np. leucyna,
  • substancje śluzowe, które uwidaczniają się tuż po dodaniu wody, co wpływa na charakterystycznie lepką konsystencję mieszanki pozytywnie wypływającą na układ pokarmowy,
  • witaminy takie jak: C, E, K, kwas foliowy, witaminy z grupy B – B1, B2, B5, B6.