Siemię lniane

Siemię lniane ze strony www.bee.pl są niedużymi, brązowymi ziarenkami lnu pospolitego. Charakteryzują się one wieloma właściwościami wpływających na ich sporą korzystność. Poprawiają kondycję skóry, włosów, paznokci oraz ogólnie działają prozdrowotnie. 

Siemię lniane – właściwości

W siemieniu lnianym znaleźć można między innymi: błonnik, lignany, ligninę SDG, kwasy tłuszczowe omega-3, sterole roślinne, substancje śluzowe, aminokwasy, minerały oraz witaminy. Dzięki ich działaniu siemię lniane może:

  • pozytywnie wpływać na florę bakteryjną jelit,
  • obniżać cholesterol,
  • działać przeciwnowotworowo,
  • osłaniać wątrobę,
  • wzmagać przyrost masy kostnej,
  • wpływać korzystnie na gospodarkę hormonalną kobiet,
  • sprzyjać obniżaniu poziomu trójglicerydów,
  • chronić przed wolnymi rodnikami,
  • ubogacać organizm w niezbędne minerały i witaminy. 

Sposoby spożywania siemienia lnianego

Jedzenie siemienia lnianego jest możliwe na kilka sposobów, ponieważ dostępne jest ono w różnych formach produktów. Można kupić całe ziarna lnu, sproszkowane siemię lniane oraz olej lniany. Można wykorzystać je jako posypkę do kanapek, sałatek czy zup. Całe ziarna idealnie sprawdzą się podgrzane na suchej patelni i dodane do ulubionego dania. Można też wykorzystać całe ziarna do wypieku chleba.

Siemię lniane w formie zmielonej może bez problemu zostać zastosowane w kuchni jako zastępca jajek w takich potrawach jak pulpety czy kotlety, ale także przy robieniu ciasta. Dzięki takiemu zastosowaniu jest produktem przyjaznym weganom.

Można dodać siemię lniane do jadłospisu nie tylko jako dodatek do potrwa. Sprawdzi się także jako dodatek do koktajli, lub po dodaniu wody jako samodzielny napój.

Bezpieczna ilość siemienia lnianego spożywana w ciągu dnia
Większa ilość niż zalecana siemienia lnianego może powodować problemy gastryczne. W ciągu dnia powinno się spożywać nie więcej niż 50 gramów surowca.

Siemię lniane nie tylko w kuchni

Poza kuchnią, siemię lniane ma swoje zastosowanie również w kosmetyce. Produkt ten sprawdzi się w codziennej pielęgnacji w postaci naparu, który wpłynie pozytywnie na włosy i skórę.

 

Jakie właściwości i zastosowania ma siemię lniane?

Siemię lniane w najprostszym możliwym ujęciu są to niewielkie brązowe nasiona lnu. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że mają one znacznie więcej właściwości, niż mogłoby się wydawać. Wspomniany produkt nie tylko działa prozdrowotnie, ale również oddziałuje na poprawę kondycji paznokci, włosów i skóry.

Właściwości

Warto mieć świadomość, że siemię lniane zawiera w swoim składzie bardzo dużą liczbę witamin i składników mineralnych. Należy wśród nich wymienić wapń, magnez, cynk czy witaminy z grupy B. Godny uwagi jest fakt, że znajdująca się w siemieniu tyrozyna ma bardzo korzystny wpływ na produkcję hormonów tarczycy. Ponadto produkt w roztworze z wodą może być stosowany nie tylko zewnętrznie na skórę, ale również wewnętrznie – doustnie. Nie można zapomnieć wspomnieć, że nasiona lnu są bardzo bogate w przeciwutleniacze i kwasy omega-3. Warto zaznaczyć, że włączenie omawianego siemienia lnianego do posiłku bardzo efektywnie obniży indeks glikemiczny potrawy. Należy również mieć świadomość, że nasiona lnu nie zawierają w swoim składzie glutenu. Oznacza to, że mogą być bez problemu stosowane przez osoby, które cierpią na nietolerancję glutenu.

Zastosowanie


Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że macerat z nasion będzie wspomagał przewód pokarmowy, a także działał przeciwzapalnie. Rekomendowany jest zatem w przypadku problemów gastrycznych czy wrzodów żołądka. Nie wszyscy wiedzą, że doustne spożywanie nasion z wodą ma zbliżone działanie do naturalnego środka przeczyszczającego. Ponadto bardzo istotnym produktem otrzymywanym z siemienia lnianego jest olej lniany. Można bez większego problemu dodawać go do sałatek. Należy zaznaczyć, że cechuje go stosunkowo wysoka zawartość kwasów omega-3 oraz omega-6. Dzięki temu oddziałuje na prawidłową prace mózgu. Godny uwagi jest fakt, że siemię lniane stosowane zewnętrznie znajdzie zastosowanie w leczeniu oparzeń czy odleżyn. Osoby, które są zainteresowane skorzystaniem z wszystkich dobrodziejstw nasion powinny włączyć je do swojej codziennej diety.

Siemię lniane – czym jest?

Siemię lniane (https://www.bee.pl/9254-len) cechuje się licznymi właściwościami prozdrowotnymi, które są bardzo ważne dla ludzkiego zdrowia. Te malutkie nasiona posiadają wielki potencjał dietetyczny. Siemię lniane można wykorzystać na różne sposoby, gdyż cechuje się ono licznymi zastosowaniami i nie tylko w kuchni! Warto dowiedzieć się jak ono wpływa korzystnie na ludzkie zdrowie.

Siemię lniane – czym jest?

Siemię lniane to małe ziarenka pospolitego lnu. Cechują się one najczęściej brązową albo nieco złotawą barwą. Wpływa ono pozytywnie na ludzki organizm. Jest powszechnie uznawane za produkt leczniczy. Ponadto to również korzystny preparat kosmetyczny, gdyż efektywnie oddziałuje on nie tylko na włosy, ale też cerę. Siemię lniane można kupić w postaci ziarenek albo w zmielonej formie. To idealny suplement diety na wzmocnienie i odporność. Zawarty w jego składzie olej lniany, efektywnie wspiera właściwe funkcjonowanie organizmu.

Ekologiczne siemię lniane

Ekologiczne siemię lniane to źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Poza tym, że idealnie pasuje do sałatek, ciepłych dań to jeszcze można go zastosować w formie dodatku do zup czy nawet deserów i ciast. Siemię lniane najlepiej przyswaja się po zmieleniu bezpośrednio przed jego spożyciem.

Kiedy na produkcie znajduje się znak unijnego loga to oznacza, iż dany produkt spełnił wszelkie wysoko restrykcyjne wymagania, aby móc uzyskać certyfikat. To świadczy, że minimum 95% składników pochodzi wyłącznie z kontrolowanych ekologicznie upraw.

Siemię lniane – wartości odżywcze

Siemię lniane to produkt, w którym można przykładowo znaleźć:

  • błonnik, który korzystnie działa na florę bakteryjną jelit i obniża cholesterol,
  • kwasy tłuszczowe omega-3 sprzyjające obniżeniu poziomu trójglicerydów,
  • wapń, magnez, potas, selen i cynk,
  • aminokwasy, jak np. leucyna,
  • substancje śluzowe, które uwidaczniają się tuż po dodaniu wody, co wpływa na charakterystycznie lepką konsystencję mieszanki pozytywnie wypływającą na układ pokarmowy,
  • witaminy takie jak: C, E, K, kwas foliowy, witaminy z grupy B – B1, B2, B5, B6.